Gäst

Nu är flygbiljetter bokade för vår "hemliga" gäst som skall besöka oss de två sista veckorna i Thailand. Det är min kollega som trotsar sin flygrädsla och åker helt utan sällskap hela den långa vägen till Mae Phim, det är verkligen starkt tycker jag! Men hon är ju envis som synden så vill hon detta så fixar hon det galant!
 
Det skall bli jätteroligt att få visa henne runt i omgivningarna. Det är ett märkligt ställe för det är verkligen inget speciellt, men det kanske är det som är grejjen. Att man bara kan åka om kring och titta och bada och äta och dricka och bara vara. Sedan blir det alltid stor skillnad, till det positva, när man har självhushåll. Att gå runt i livsmedelsaffärer utomlands tycker jag är jätteroligt. Här finns ju inte så mycket affärer så denna gången skall jag faktiskt se till att köpa lite på marknadena. Finns ju jättemycket fisk varje dag nere vid stranden, det säljs grillad kyckling utmed vägarna också, känns som man är rätt modig om man handlar dessa men om man tar hem dem och kollar så att de är ordentligt tillagade så tror jag inte det är några problem.
 
Nu längtar jag så väldigt mycket tills vi ska åka, men det är ju inte långt kvar och jag njuter av att vänta också!
 
 

Kommentera här: