Visum på G

ftersom jag och gumman skall stanna mer än 30 dagar i solen så krävs turistvisum. Man kan ansöka om visum genom olika företag men det billigaste är att lämna in direkt till ambassad eller konsulat. Som tur är finns konsulat i Göteborg, ligger precis vid Brunnsparken. Att ta bussen från jobbet till Brunnsparken tar 12 min så det är supersmidigt.
 
Planen var att fixa detta i torsdags. Fick låna kollegas busskort så det var ju också perfekt. Gick som smort, bussen kom direkt jag kom ut, av i Brunnsparken, över gatan och fram till dörren. Framför mej kom två killar som ringde på så jag hängde på dem in. De kom ju före mej i kön men det var två expediter och bara en kille där inne före oss så det var inga problem. Problemen kom när jag hörde att expediten sa till dem att de var tvugna att ha kopior på flygbiljetten samt att den andra expediten sa till den första killen att man måste betala kontant... Jag gick fram ändå när det var min tur, bara för att få informationen bekräftad och för att få veta att jag också behövde kopia på passen, de hade ingen kopiator...
 
Funderade på om jag kunde lösa detta på stan men kom fram till att det var svårt att få ut kopior på biljetter nånstans så jag bestämde mej för att åka tillbaka till jobbet. Hade tur igen och bussen kom direkt. Var alltså tillbaka på kontoret på 35 minuter, väldigt snabbt! Skrev ut biljetter och kopierade pass och gav mej iväg igen. Nu fick jag vänta lite på bussen eftersom de gick lite mer sällan nu. Av på Brunnsparken, bankomat vid hållplatsen, ut med pengar (gjorde tre utttag så jag fick lite 100-ingar så jag verkligen skulle ha jämna pengar. In på konsulatet, fick väl godkänt på mina papper, betala 600 spänn, ut igen, vänta 5 min på bussen och tillbaka till kontoret på 45 min. Visumen är klara att hämta den 11 december! Jippiiiii!!!
 
 
 
 

Kommentera här: