1 januari 2018

Börjar med att skriva att målet med den här bloggen är att jag skall ha den aktiv i ett år, om jag kan hålla det återstår att se. Jag är hopplöst känd för att inte hålla liv i saker, varken i blommor, kompisrelationer eller hobbies... Jag är lat, det jag gör när jag får en stund över är att ta en tupplur, det är verkligen det bästa jag vet! Dessvärre brukar lurarna vara ganska långa vilket resulterar i en lång och seg uppstart därpå.

Min lathet till trots så är jag expert på att komma på nya projekt och hobbies. Är alltid mycket entusiastisk i början men sedan dalar intresset relativt omgående, jag tappar lusten helt enkelt. Det är det som är så himla tråkigt! Så fruktansvärt trött på tappade lustar.

Mitt senaste projekt slog ner som en blixt från en klar himmel för några veckor sedan. Anledningarna var nog två: det finns en svensk skola i Lae Mae Phim (Thailand) samt att en vän endast 47 år, dog i cancer.

Projektet kan kallas: "Thailand i minst 5 veckor januari - februari 2019"

Projektet föranleder också "Ett år med köpstopp" (det är ju inte gratis att åka till Thailand om nu någon trodde det)

Kommentarer:

1 Siranee | Thaimorsan.se:

Det känner jag igen det här med att vara lat men jag är istället alltid vaken fast jag borde passa på att sova så fort jag har chansen.

Det är bra att du är ärlig och öppen om din lathet och har självinsikt :) Ett tips är att bestämma hur många gånger i veckan vill du posta ditt inlägg. Många nybörjare tappar lysten efter en korttid för att de skrev dagligen och inte har några ämne/nisch. Om du är på Facebook så kan du söka upp min grupp Nätverk för influencers i Göteborg och gå med. Där kan du ställa frågor och får tips från andra bloggare :)

Svar: Självinsikt är bra, det kommer med åren ;-) Tänker att om jag går med i din grupp så syns min blogg på FB? Jag är inte riktigt redo för det känner jag, känner på bloggandet lite innan jag bjuder in alla mina vänner :-) Ha en härlig dag!!
vardagochaventyr.blogg.se

2 Siranee :

Du kanske kan berätta mer om Thailandsprojektet? Vad ska du göra i den svenska skola i Mae Phim? Det är apdyrt att att gå i en sådan skola kollade jag upp sist när vi tänkte att vi skulle åka igen i 3 månader men stanna på ett ställe lite längre och då kanske låta barnen gå i en svensk förskola. Tror det skulle kosta 1000kr/v 😱

Sedan hade vi inte planerat så mycket för utom att bestämma att vi skulle åka januari och det blev 30 dec haha. Biljetterna köptes nov och gick på 22K för 2vux och spädbarn. Visum kostade också också och bäst att fixa de härifrån och inte håller på förlänga i Thailand då det är krångligt och måste göras i Bangkok. Sedan hade vi BKK som bas och lånade mina föräldrars condo så där sparade vi in på boende. Och i Mae Phim är det inte billigt men man kan hitta boende i alla prisklasser om man klarar standarden vill säga :)

3 Siranee :

Gruppen är sluten så dina vänner ser inte och bara vi i gruppen som ser vilka som är med. Dock är många blyga så de är där passiv och drar nytta av info. Vi delar inte blogginlägg hejvilt så vi skapar trådar som man får dela. Vid ansökan till gruppen så får man lämnar sin blogg URL men inget vi publicerar. Så ett nätverk för att nätverka och support.

Svar: Då har jag ansökt om att få vara med :-) Kul!!
vardagochaventyr.blogg.se

4 Siranee:

Har du sökt men inte svarat på frågorna så nekar vi automatisk ansökan eftersom många söker dit och har ibland inte någon blogg. Det är bara vi admin som ser svaren :) Välkommen att ansöka.

Svar: Jag har sökt och svarat på frågorna, kanske jag får göra om?
vardagochaventyr.blogg.se

Kommentera här: