Magsjuka och 4 dagar kvar...

Fy fy fy, först var jag övertygad om att en bit ryggbiff som blivit liggande ostekt som jag fräste upp lite käckt till lunch på juldagen var orsaken, men nu har jag fått reda på att både mamma och svärmor varit dåligt och nu ligger P och flämtar i sängen. 
 
På mig började det på juldagens eftermiddag med att jag kände mej hänging, gick och la mig en stund och sedan bröd det loss. Tänker inte gå in på detaljer men den natten var nog en av de värsta jag varit med om. Hängde över toan åt ena eller andra hållet i princip hela natten, sedan låg jag deckad hela dan, och sov sedan hela natten igen. Kände mej helt ok på torsdag morron då jag skulle till jobbet, så jag gick upp, åt lite och åkte. Var inte så kvick men det gick bra, fram tills en timme efter lunch, då en Findus Pasta Alfredo ramlat ner i magen. Det var bara att åka hem, låg sen det mesta av den dagen med. Bestämde mig för att stanna hemma från jobbet idag fredag, och med facit i hand så var det bra. Både pga att det rör sig om troligen smittsam magsjuka och inte förgiftning + att jag till och från får så himla ont i magen. 
 
Hoppas hoppas hoppas att gumman klarar sej, har inte sett några symptom än!
 
I dag har jag i alla fall hasat runt och flyttat alla tomtar till ett ställe så det ska bli lätt att lägga tillbaka dem i lådorna. Och så har jag börjat plocka fram saker som ska packas ner. Lägger upp allt i biljardrummet så får vi se hur mycket vi kan få med oss :-)
 
 

Kommentera här: