Finlunch - gratis är alltid gott och Piggelin

Riktigt god lunch blev det! Det händer ju då och då att det finns något att fira på jobbet, och då blir det ofta en liten lunchbuffé. Nu var det alltså chefen som i somras fyllt 60. Personalen hade skramlat ihop en slant så det räckte till två fina flaskor vin och en blombukett. Fint vin och vackra blommor toppades med en "Ja må du leva" från hela personalen, tror faktiskt han blev lite överraskad.
 
Maten på våra tillställningar kommer från Ågrenska på Amundön. De gör fantastiskt fina bufféer, alltid goda, varierade och väl tilltagna, idag var det italienskt tema - min favorit!
 
Vitello tonnato fast med kyckling, tomat med mozzarella, parma skinka, hembakat bröd + en hel del till gottigt!
 
 
Dessutom fick jag smaka på en väldans god karamell idag. Det var självklart min underbara kollega C som alltid är om sig och kring sig, som hade lyckats bli tilldelad en påse Piggelingodisar på väg från bussen i morse. Om man skall hitta en enda nackdel med att åka bil så är det ju att man verkligen aldrig blir bjuden på något på väg till jobbet. Verkar mer regel än undantag att det står någon på Drottningtorget och delar ut saker till kreti och pleti. Men det känns ändå ok, jag behöver inte knô bland massa svettiga människor innan frukost varje dag, så jag fortsätter åka bil!
 

Kommentera här: