Korgar med skolan i Otop...

Igår var det dags igen för utflykt med skolan. Denna gång till en liten by bort mot Ban Phe. Vuxna fick också följa med så jag hade redan innan bokat in mig och M så vi skulle kunna få lära oss hur man gör korgar av bananblad.
 
Först var det samling och lite info från rektor Eva sedan tilldelades vi gruppvis var sin liten tant. Jag, M och gumman fick en egen tant. Hon var jättegullig och visade oss hur vi skulle göra. Som tur var hade de redan förberett och gjort det mesta av korgen, annars hade vi nog fått sitta där en vecka, och det hade INTE gått med tanke på hur stel man blev i benen efter bara en liten stund... Vi var så koncentrerade i början att vi bara stirrade ner på det vi skulle göra, men efter en stund lyfte vi blicken och då fick vi se.... hur många fina korgar och väskor och mattor och plånböcker mm som tanterna hade gjort och som man fick köpa. När vi var klara med våra korgar så nästan rusade vi fram för att titta på alla hantverken. När vi sedan såg vad de kostade så visste vår lycka inga gränser :-) 250 B (85 kr ca) för en såå fin handgjord badväska var verligen rena fyndet!!
 
 
 
Gumman hade verkligen tålamod!
 
 
Djupt koncentrerad!
 
 
Vanna och Iris.
 
 
Vilka ska jag välja???
 
 
Dessa blev det!!
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Vad trevligt med hantverk! Men inte blir väl du stel i benen efter all yoga😉 /Petra

Svar: Hm... måste säga att yogan tyvärr lyser med sin frånvaro här..... Jag är för lat :-) Längtar efter er!! Kram
vardagochaventyr.blogg.se

Kommentera här: