Sommaren som gick till historien - 2018

Vilken otrolig sommar vi haft! Förra året grillade vi totalt tre gånger tror jag och vi satt ute på altanen kanske två gånger. I år hann vi med så mycket grillning innan eldningsförbudet kom att vi knappt saknade det under tiden det inte var tillåtet. Eftersom grillningen skedde mycket i maj och början av juni så slapp vi alla getingar som dyker upp senare på sommaren, mygg har vi inte mycket heller så det har varit helt fantastiskt. 
 
Förra våren investerade vi i en pool, en sådan med ställning runt. Ingen skönhet men den fyller sin funktion mer än väl. I sommar har den använts varje dag i princip, tills vi åkte på semester i mitten av juli, då vi tömde den. Eftersom vi skulle vara borta till skolstart så kändes det bäst att tömma, vi tänkte att det ändå inte blir något badande när vi kommer hem.
 
Semestern tillbringade vi på vår kära segelbåt "My Now". Namnet är från tidigare ägare då båten ursprungligen kommer från Mainau, så det är ju en ordlek med det namnet. Jag och P är överrens om att vi inte vill behålla namnet, men vi är INTE överrens om vad det ska bli istället. Mitt senaste, och enligt mig det bästa, förslag är "My One". Förutom att jag tycker att det är ett bra namn, lite dubbeltydigt, så är ju nästa båts (om det blir någon) namn såklart "My Too" Eller är det roligare med "My Two"?
 
Söta Teddy
(null)
 
Bad vid ö innan Grötö...
(null)
 
Tvättning av kläder på badbryggan
(null)
 
Fin skapelse på Koster
(null)
 
Söt flicka i Strömstad
(null)
 
Underbar strand på Ramsö
(null)
 
Poolbad med fina grannen
(null)
 

Kommentera här: