Förkylda familjen

Vi hostar verkligen ikapp hos oss nu. Den ende som är pigg och alert är litte Teddy som är nyklippt och beter sig som ett lamm på sitt första grönbete, hans ålder till trots.
 
Det började ju med gumman som blev sjuk för en vecka sedan, mannen insjuknade på onsdag och jag på fredag. Vi blir friska i samma ordning. Jag har ledgat mycket i helgen, gick till jobbet i dag men kände mig hängig och ansåg att jag lika väl kunde gå hem. Hade fått gjort en hel del på fm så istället för att sitta och sega mig fram på em så tänkte jag att jag går hem och sover och laddar för imorron. Då blir det Ipren och nässpray så att det blir lite fart på mig. Känner mig otroligt seg på jobbet just nu, förstår inte riktig varför, såå tråkigt. Måste fundera ut något sätt att pigga upp mej på!
 
 
 

Kommentera här: