Äventyr i vardagen

Bloggen heter ju vardag och äventyr och denna helgen blir det lite äventyr i vardagen. Medan maken är på konferens och mässa så får jag försöka roa mig så gott det går, och det går faktiskt väldigt bra!
 
Igår promenerade jag ut på stan utan något egentligt mål. Gick söder ut och kom så långt som till "Triangeln" där vände jag och gick tillbaka. Passerade flera intressanta landmärken.
 
Fint pyntat träd på Gustav Adolfs Torg.
 
Ebbas hus.
Mitt i centrala Malmö finns ett litet gathus med en välbevarad interiör från 1910-talet. På insidan ser det ut precis som det gjorde när Ebba Olsson och hennes familj flyttade in i början av seklet. Ebba vägrade lämna sitt hem när de andra husen i området revs på 1960-talet och ersattes med nya. Huset tillhör nu Malmö Museer.
 
 Hittade även Teschska palatset där Apoteket Lejonet finns. Sveriges äldsta apotek. Riktigt fint!
 
 
 
 
Till sist fick det bli en fika på Espresso House i väntan på att konferensen skulle ta slut.
 
 
 
 

Kommentera här: