Storstädning

För några månader sedan var jag inne på att skaffa "Hemstäd". Har haft det tidigare men inte varit så nöjd, då tog min mamma över och hjälpte oss,  men nu orkar hon inte längre. Just hjälp med städning är en lyx jag skulle kunna tänka mig. Det går åt mycket tid att städa och det håller ju sig så kort tid. Det bästa med städhjälp är också att hela huset blir städat på en gång och jag slipper tjata och tjafsa om det här hemma. Det är sällan vi gör en riktig storstädning hemma utan det blir ju mest att man tar ett rum då och då och då får man aldrig den härliga nystädade känslan. Att ha städhjälp två gånger i månaden skulle kosta ca 2000 kr per månad, efter rutavdrag. Alltså totalt 24 000 kr per år, är det värt det?
 
Just i år är det ju självklart inte det, med tanke på vårt sparande, men annars... Vi har städat ca 8 timmar, två pers och Iris som var såå duktig och städade badrummen, så alltså ca 16 timmar denna helgen. Ingår även tur till Maxi, hundpromenader och lite annat fixande också i och för sig, och det blev fint. Men om man är ärlig så skulle detta behövas göras kanske varannan månad i alla fall, och det gör vi ju inte.
 
Ja, vi får se....

Kommentera här: