Första riktiga inlägget

Vår trapp

 

Det här är mitt första riktiga blogginlägg i min egen fina lilla blogg. Syftet med bloggen är främst att jag skall få en anledning till lite mer egentid samt att få ner mina tankar och funderingar på pränt.

Som småbarnsförälder så känns det allt som oftast som om tankarna bara snurrar runt och man inte riktigt kommer fram till något vettigt. Jag har ett stort behov av att fundera och att få vara för mig själv, som det är nu så har jag inget som jag kan dra mig undan och pyssla med, det blir mest att man plockar och fixar och sedan fastnar i soffan... Ett inlägg per dag, med minst en bild, är det för högt uppsatt mål?

Den röda tråden i bloggen har jag tänkt ska vara vår lilla familjs tid och planering inför en längre semesterresa till Thailand. Tanken är att vi skall vara borta minst 5 veckor. Vår dotter, som är 7 (8 när vi åker) skall gå i svenska skolan som finns på plats vilket möjliggör en längre vistelse. Min man är egen företagare och kan vara borta 3-4 veckor så det blir troligen så att dottern och jag stannar själva ett par veckor på slutet. Så långt allt under kontroll, jag har dock inte nämnt något för min chef än, så frågan är ju vad han säger.... Jag TROR det går bra! Tänker att jag skall vänta några veckor med att "meddela" honom, det är ju trots allt 1 år kvar...

Kommentera här: