Trotsar fotoförbudet och lite semlor

På lördagar går lilla gumman i simskola på Actic i Lerum. Verkligen jättebra! Hade inte hört så bra om deras simskola men jag ville testa ändå. Framför allt eftersom vi var där flera gånger i våras och "badade in oss".
 
Gumman har inte varit förtjust i vatten och att doppa huvudet så jag tänkte att vi för skynda långsamt, och det har funkat kanon. Jättetrevlig simhall med mysiga bassänger och ett café inne i hallen. Annars har jag alltid varit på Åby simhall i Mölndal och det är inte mysigt, lite ångestkänsla faktiskt efter skolsimningarna...
 
Nu går hon termin två och då får inte föräldrarna vara med inne i undervisningshallen utan vi kan käckt sitta i caféet och läsa en gratis GP. 
 
I lördags hade vi inte med inträdeskortet, eftersom det hade åkt med gubben till Gran Canaria på kurs. Typiskt tänkte jag, för det kostar typ 100 kr / st att gå in, och det rimmar illa med mitt sparande. MEN jag sa till att vi glömt kortet och då fixade de in oss via datorn i stället, då blev jag glad, 200 spänn till Thailand, det räcker till mycket där! 
 
 
Det är ju fotoförbud i hallen, vilket är jättebra men jag var bara tvungen att trotsa det denna gång.
 
 
I söndags firade vi fettisdag, jag vet, det låter ju helt knäppt men det funkade faktiskt! Mamma, pappa, jag och gumman. Gissa vem som ville ha donut med choklad....
 
 

Kommentera här: