Laem Mae Phim

Ja, så heter den lilla byn. Namnet betyder Mamma Phims udde. Jag brukar läsa en blogg som en dam skriver om Mae Phim och dess närhet, hon har precis lagt ut ett jättefint inlägg om lite historia kring Mae Phim.
 
Bloggen heter veiken.se 
 
Nedan syns en karta över byn. Jag har tagit den från internet och jag vet inte vems den är då den finns på många ställen. Jag hoppas det är ok att jag lägger in den här. Bali Residence som vi ska bo på finns med. Hittar man polisstationen långt till höger så är man nästan där brorsan och Maria har sina hus.
 
I bland känns det väldigt kontstigt att tänka på och planera så mycket och så lång tid innan för en period på "bara" 6 veckor. Men å andra sidan så har jag alltid tyckt att en "sista minuten resa" känts ganska meningslös och kort, eftersom man missat allt det roliga med att vänta, längta och planera. Jag tar det som det kommer, om ett tag så har nog mitt intresse lagt sig lite, då kommer andra resor att ta lite av min hjärna i anspråk.
 
Nästa steg är i alla fall att få svar på ledighetsansökan från skolan, och sedan boka flygbiljetter!!
 
 
 

Kommentera här: